El text presenta una relació de casos reals relacionats amb aspectes de l?organització i la gestió d?institucions educatives. L?objectiu del material és que serveixi per desenvolupar, a través de la resolució del cas presentat, les competències i els continguts dels programes de les diverses assigna...
El text presenta una relació de casos reals relacionats amb aspectes de l?organització i la gestió d?institucions educatives. L?objectiu del material és que serveixi per desenvolupar, a través de la resolució del cas presentat, les competències i els continguts dels programes de les diverses assignatures de l?àmbit d?actuació. El text va acompanyat d?una explicació sobre com entenem que s?ha de treballar la metodologia del cas i d?informació referent als continguts.
A través de la presentació de casos reals, els estudiants són capaços de desenvolupar habilitats com ara l?anàlisi i el pensament crític, la presa de decisions entre diferents opcions i la utilització de supòsits. A més a més, s?afavoreix l?expressió oral, la interrelació personal i la creativitat. Els casos plantejats també donen peu a crear un ambient d?intercanvi i de relació entre la teoria i la pràctica i ajuden a propiciar un tipus de docència basada en un aprenentatge motivador i cooperatiu en la línia de les tendències actuals de l?espai europeu d?educació superior.
Autor/s: El material que presentem ha estat elaborat per professorat (Carme Armengol, Diego Castro, Maria del Mar Duran, Mònica Feixas, Miquel Àngel Essomba, Joaquín Gairín, Marita Navarro i Marina Tomàs) que imparteix docència, pràcticament des de l?inici, en les diferents assignatures de l?àmbit de l?organització i gestió d?institucions educatives a la Facultat de Ciències de l?Educació.