Poc després de la mort del Che Guevara, el pintor revolucionari argentí Carlos Alonso va pintar un quadre que immediatament es va fer famós a tota l'Amèrica Llatina: una figura de Crist amb un fusell a les espatlles, figura que, per l'aspecte i la vestimenta, recordava la d'un guerriller, cubà, boli...
Poc després de la mort del Che Guevara, el pintor revolucionari argentí Carlos Alonso va pintar un quadre que immediatament es va fer famós a tota l'Amèrica Llatina: una figura de Crist amb un fusell a les espatlles, figura que, per l'aspecte i la vestimenta, recordava la d'un guerriller, cubà, bolivià o colombià. Als països de les dictadures militars, la policia arrencava el cartell de les parets; al Paraguai, els estudiants que havien aprofitat la nit per enganxar-lo als carrers d'Asunción van anar a parar a la presó.El quadre d'Alonso s'ha convertit des d'aleshores en el símbol artístic del lluitador, del guerriller, de l'home que, arma en mà i en les pitjors condicions, combat la violència i l'arbitrarietat en la seva lluita per un món diferent, just i bo amb tots els éssers humans.És precisament a ells, als que es van deixar la pell lluitant per la llibertat dels seus països i congèneres, tant a l'Orient Mitjà, com a l'Amèrica Llatina, com a Moçambic, que estan dedicats els reportatges recollits en aquest volum.