Esplendor i riquesa de la Corona d'AragóLa Corona d'Aragó, com altres regnes europeus, va impulsar les arts en els diversos territoris sota el seu domini. Aquest llibre mostra que els reis concebien els seus escenaris com una plasmació del seu poder: arquitectura, escultura, pintura, miniatures, orf...
La Corona d'Aragó, com altres regnes europeus, va impulsar les arts en els diversos territoris sota el seu domini. Aquest llibre mostra que els reis concebien els seus escenaris com una plasmació del seu poder: arquitectura, escultura, pintura, miniatures, orfebreria... es posen al servei de l'enaltiment d'aquest poder i de la seva ostentació. Les mostres artístiques abracen les residències reials (palaus i castells), l'art funerari, els escenaris de devoció (esglésies i monestirs) i el riquíssim tresor. I això en el vast territori de la corona: des del castell nou de Nàpols a l'Aljaferia de Saragossa, des del Castell de Perpinyà als antics palaus de València, passant pels palaus barcelonins i els monestirs catalans i valencians. «Els escenaris del rei» recull cinc segles d'art català (del segle XI al XV) recollits per primera vegada en una edició de luxe.
Francesca Español
(Vilallonga del Camp, 1956) És professora titular de la Universitat de Barcelona. Treballa preferentment sobre art medieval. Ha publicat: «Arte gótico I» (1991), «L'arquitectura religiosa romànica a la Conca de Barberà i Segarra tarragonina» (1991), «Guillem Seguer de Montblanc. Un mestre tres-centista, pintor i arquitecte» (1994), «El escultor Bartomeu de Robio y Lleida, un eco de la plástica toscana en Catalunya» (1994). Té treballs sobre iconografia, història de les mentalitats o arquitectura i escultura d'època romànica i gòtica. Ha codirigit el «Catàleg d'escultura i pintura medievals del Museu Frederic Marès de Barcelona» (1991) i ha comissariat diverses exposicions.