El Barça és, per sobre de tot, un club de futbol, amb contingut multidisciplinar. És una entitat esportiva afectada per moltes mirades, tantes com maneres d'entendre'l i interpretar-la. El Barça és estimat i cobejat. El Barça és un sentiment, però també un negoci i en genera molts més. El Barça és, ...
El Barça és, per sobre de tot, un club de futbol, amb contingut multidisciplinar. És una entitat esportiva afectada per moltes mirades, tantes com maneres d'entendre'l i interpretar-la. El Barça és estimat i cobejat. El Barça és un sentiment, però també un negoci i en genera molts més. El Barça és, en realitat, molt complex. D'aquesta complexitat i les maneres d'explicar-la s'ha generat parallelament al club una cultura dialèctica que ha fet del Barça un fet noticiable constant i un motiu de debat permanent. El Barça creix, però també s'intensifi ca el seu debat, associat a uns mitjans de comunicació que s'erigeixen al costat de l'entitat com un poder a l'ombra. En realitat, el Barça es troba com a element important en el centre de la cultura que ha desenvolupat el periodisme esportiu, i com a cultura popular la gent, l'aficionat i l'espectador reflexionen constantment per entendre situacions, fets, l'esport en general i l'entitat en particular. El Barça té una projecció universal que necessita dels mitjans per difondre els seus valors i els seus èxits, just en una època en la que el periodista se sent més amenaçat. Aquest llibre pretén de fer una fotografi a aproximada de qui es qui en l'entorn mediàtic de Barça, d'ara i del passat més recent.