• FORMACIO I EL MERCAT E TREBALL A ANDORRA, LA

    VV.AA. PAGES EDITORS Ref. 9788497797863
    Ver otros productos de la misma colección Ver otros productos del mismo autor
    L?economia i la societat andorrana han sofert una transformació molt important en pocs anys. En la segona meitat del segle XX Andorra experimenta un gran creixementeconòmic basat en el comerç i el turisme, juntament amb el sector de la construcció i el financer, acompanyat per l?arribada d?un gran n...
    Dimensions: 220 x 160 x 10 cm Peso: 400 gr
    Per confirmar
    14,00 €
  • Descripció

    L?economia i la societat andorrana han sofert una transformació molt important en pocs anys. En la segona meitat del segle XX Andorra experimenta un gran creixement
    econòmic basat en el comerç i el turisme, juntament amb el sector de la construcció i el financer, acompanyat per l?arribada d?un gran nombre d?immigrants necessaris per
    cobrir la demanda de mà d?obra en el mercat de treball. En aquest context d?expansió econòmica els criteris de selecció i contractació de personal en les activitats relacionades directament amb el turisme són poc exigents i es contracta mà d?obra majoritàriament poc qualificada. Però els canvis econòmics, tecnològics i socials que s?han produït en els darrers anys (globalització dels mercats, disminució del
    diferencial de preus respecte els països veïns, competència d?altres destinacions turístiques més econòmiques, noves demandes i hàbits de consum, canvis en el perfil dels clients, etc.) han fet que l?economia andorrana sigui cada cop menys competitiva. Aquest conjunt de factors, afegits a l?actual situació de crisi econòmica internacional, han comportat una disminució de l?afluència turística i un alentiment del creixement econòmic d?Andorra que alerta a les empreses de la necessitat de reorientar la situació, tot encaminant-la cap a la diferenciació amb la qualitat i cap
    a una oferta més especialitzada i diversificada. El capital humà passa a ser un valor fonamental per encaminar les empreses a la millora de l?atenció al client i la formació
    esdevé l?element clau per assolir l?objectiu de professionalització del mercat de treball. En aquest estudi es tracta d?analitzar quines són les demandes i les necessitats dels empresaris amb relació a la qualificació dels treballadors,
    per copsar, en definitiva, quin és el grau d?adequació entre els requisits dels llocs de treball que ofereix el mercat i el perfil real dels treballadors.