Més enllà del mite, de la poesia i de la crítica social construïdes pel gènere del cinema negre, hi ha una certesa: les coses, sovint, no són el que semblen. Ho explica aquest text, treball de camp d'una tesi doctoral, en què l'investigador, per mitjà del patrullatge amb els Mossos d'Esquadra, convi...
Més enllà del mite, de la poesia i de la crítica social construïdes pel gènere del cinema negre, hi ha una certesa: les coses, sovint, no són el que semblen. Ho explica aquest text, treball de camp d'una tesi doctoral, en què l'investigador, per mitjà del patrullatge amb els Mossos d'Esquadra, convida a conèixer la quotidianitat dels patrullers, però també a burxar en els secrets de la vida social i a reflexionar en la hipocresia implícita en la creença de l'existència del mal. I també convida, per què no dir-ho, a entrar en el costat fosc, el qual, en el fons, ni és patrimoni dels qui vulneren el pacte social ni hauria de demonitzar la policia. Senzillament, perquè el costat fosc està en tots nosaltres.